پمپ سانتریفوژ

پمپ سانتریفوژ

دسترسی سریع

براي صحبت با مدیر سایت
!کليک کنيد
قوانين نويسندگي در سایت ما
!کليک کنيد
کمک مالي و نقدي جهت بهبود سايت
!کليک کنيد
حمایت بنری از سایت
!کليک کنيد
براي پرسيدن سوالات خود با اين شماره تماس بگيريد: (----------------)
تبليغات ...

برای سفارش تبلیغات کلیک کنید برای سفارش تبلیغات کلیک کنید
بازدید : 807 | نویسنده : |

 

عملکرد موفق یک پمپ تا حدود زیادی بستگی به انتخاب و نصب آن دارد. جهت حصول اطمینان از حداکثر پمپ و حداقل نیاز به تعمیر و نگهداری، انتخاب باید با عرضه اطلاعات صحیح به کاتالوگ صورت گیرد. بیشتر سازندگان پمپ سانتریفوژ دانستنی­های لازم در خصوص پمپ تولیدی خود را در کاتالوگ و کتابچه راهنما ذکر می­کنند؛ اطلاعاتی از قبیل چگونگی نصب، عملکرد و تعمیر و نگهداری. در این مبحث منتخبی از این گونه دانستنی­ها درباره پمپ­های سانتریفوژ و همچنین عیوب متصوره، علت و چگونگی رفع این عیوب ذکر می­گردد.

برای اطلاعات و آموزش بیشتر به سایت به فیکس مراجعه کنید.

کاربرد پمپ سانتریفوژ

پمپ­های سانتریفوژ عمدتاً برای گردش دادن آب در کویل­های سرمایی، برج خشک­ کن، بازگرداندن چگالیده به دیگ بخار، و غیره به کار می­روند. این پمپ­ها در ظرفیت­های مختلف از یک تا چند هزار گالن بر دقیقه (gpm) ساخته می­شوند. هِد آن­ها نیز از ۲ فوت (۶/۰ متر) تا چند صد فوت است.

نصب پمپ سانتریفوژ

محل نصب پمپ سانتریفوژ باید در جایی باشد که انجام بازرسی­ های دوره ­ای و تعمیر و راهبری در طول زمان کاری آن به راحتی میسر شود. پمپ باید تا حد امکان نزدیک منبع مایع (مثلاً چاه آب) نصب شود تا لوله مکش حتی ­المقدور کوتاه و مستقیم باشد. اتاق موتورخانه نیز باید چنان ساخته شود که حمل و نقل وسایل به داخل آن به آسانی ممکن باشد. سطحی که پمپ روی آن نصب می­شود باید محکم و رد برابر ریزش مایع، مقاوم و ایمن باشد. فونداسیون پمپ بهتر است بتنی بوده پیچ­ های فونداسیون نیز مطابق ابعاد معین شده در نقشه، داخل بتن مستقر شوند.

تراز کرن پمپ سانتریفوژ

ممکن است پمپ و موتور توسط کارخانه سازنده روی یک شاسی تراز شده باشند. اما به دلیل تکان­های حین حمل و نقل، هیچ تضمینی وجود ندارد که تراز اولیه به همان صورت باقی بماند. در نتیجه لازم است که پمپ هنگام نصب روی فونداسیون بار دیگر تراز شود:

 

عدم تراز بودن پمپ

۱- پمپ را روی فونداسیون قرار داده بین سطح فونداسیون و کف شاسی فاصله­ ای برابر m1 (cm 54/2) توسط گوه ایجاد کنید.

۲- پین­ های کوپلینگ را (در صورت وجود) برداشته زاویه سطح شاسی را نسبت به سطح افقی بررسی کنید. برای تنظیم زاویه سطح از گوه استفاده نمایید.

۳- پیچ­های فونداسیون را به طور یکنواخت ببندید تا شاسی روی گوه­ ها محکم شود.

۴- هم ­محور بودن دو نیمه کوپلینگ (که موتور و پمپ را به هم متصل می­کند) را با قرار دادن یک خط­ کش مستقیم روی فلنج کوپلینگ مورد بررسی قرار دهید. این کار باید در چهار نقطه کوپلینگ (در فواصل ) انجام شود. فاصله بین سطوح دو نیمه کوپلینگ نیز باید توسط فیلر بررسی شود تا کاملاً یکنواخت باشد. دو نیمه کوپلینگ را می­توان با جابه ­جایی گوه ­های زیر شاسی هم­محر کرد ضمن این کار شاسی نیز تراز می­شود.

۵- دور تا دور فونداسیون را به وسیله قاب یا سدّی محصور کرده درون آن را تا نقطه­ ی حدود m1 (cm54/2) بالاتر از کف شاسی، از سیمان پر کنید. بگذارید سیمان ۴۸ ساعت خود را بگیرد و سفت شود.

اتصال لوله­ ها

لوله ­ها باید به طور طبیعی در یک خط قرار بگیرند. هرگز نباید آن­ها را به زور به پیچ­های فلنج رساند، چون در این صورت ممکن است پمپ از تراز خارج شود. پایه­ ها و بست­های لوله ­ها باید مستقل و چنان نصب شوند که هیچ گونه تنشی به پمپ وارد نشود. پس از نصب و استقرار لوله­ ها، بار دیگر باید تراز بودن پمپ مورد بررسی قرار گرفته و در صورت لزوم اصلاح شود. چنانچه لوله ­ها در معرض تغییرات دمایی باشند جهت جلوگیری از ایجاد تنش در لوله­ ها پیش بینی و تمهید لازم صورت گیرد.




می پسندم نمی پسندم

شنبه 4 ارديبهشت 1400 -14:22 نظرات()
مطالب مرتبط
    نظرات
    برای دیدن نظرات بیشتر روی شماره صفحات در زیر کلیک کنید
    نام
    آدرس ایمیل
    وب سایت/بلاگ
    :) :( ;) :D
    ;)) :X :? :P
    :* =(( :O };-
    :B /:) =DD :S
    -) :-(( :-| :-))
    نظر خصوصی

     کد را وارد نمایید:

    آپلود عکس دلخواه: